środa, 16 października 2019

Gofry

Witam i zapraszam na pyszne gofry.
Z podanej ilości składników wychodzi około 8-10szt.
Gofry są mało słodkie ale bardzo chrupiące.
Podane z powidłami śliwkowych smakują idealnie.
Polecam.


Składniki:

1.5  szklanka mąki pszennej
1 szklanka mleka
1/2 szklanki wody mineralnej gazowanej
2.5 łyżeczki cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego można pominąć
1/2 szklanki oleju
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia

 Przygotowanie:
Białka oddzielić od żółtek.
Żółtka zmiksować z cukrami, miksując dodajemy mleko, wodę, olej, mąkę i proszek do pieczenia. W osobnej misce ubijamy białka, przekładamy do masy delikatnie mieszając najlepiej drewnianą łyżką. Ciasto na gofry odstawiamy  aby odpoczęło na około 15 min ( ale nie jest to konieczne).
Na rozgrzaną gofrownicę wlewamy porcję ciasta ( ja to robię zawsze przy pomocy chochelki do sosu).
Gofry pieczemy około 5-6 min ( w zależności od rodzaju i mocy gofrownicy u mnie 1000W).
Upieczone gofry mają mieć złoto brązowy kolor, muszą być chrupiące z zewnątrz a miękkie i puszyste w środku.


Ciepłe gofry studzimy na kratce.
Podajemy z bitą śmietaną, dżemem, owocami posypane cukrem pudrem lub tak jak u mnie powidłami śliwkowymi.
Rodzaj dodatków zależy od tego na co mamy ochotę.



SMACZNEGO.

Ja tym razem pominęłam mleko i całość zrobiłam na wodzie mineralnej.
Można dodać więcej cukru jeśli ktoś lubi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...