wtorek, 30 kwietnia 2019

Kapsalon

Kapsalon pyszny sposób na mięso z kurczaka.
Polecam

Składniki:
Na mięso.
500-600g Piersi z kurczaka lub uda bez kości
1 łyżka cytryny
1/4 szklanki oleju
6g soli
3 ząbki czosnku
0.5 łyżki kminu
0'5 łyżeczki kardamonu
0.5 łyżeczki cynamonu
0.5 łyżeczki kolendry
0.5 łyżeczki imbiru
1 łyżeczka pieprzu czosnkowego

Sałatka:
U mnie to mix sałat z rukolą 50g
4 pomidorki koktajlowe
8 plastrów ogórka
Opcjonalnie czerwona cebula

Sos czosnkowy:
2 łyżki majonezu
4 łyżki śmietany
2 zabki czosnku
U mnie dodatkowo jeszcze sól i pół łyżeczki pieprzu czosnkowego do smaku

Reszta:
400g frytek
Przyprawa do ziemniaków według uznania
100g sera żółtego


Przygotowanie:
Składniki sosu mieszamy razem i odstawiamy do lodówki na minimum godzinę.

Mięso pokroić w paski według uznania. Włożyć do miski i wymieszać z przyprawami oraz olejem.
Odstawić na noc do lodówki.
Ja dodatkowo do mięsa dodałam pół papryczki chilli.
Tak przygotowane mięso smażymy na patelni do uzyskania złoto brązowego koloru.
Przekładamy do foremek w których będziemy podawać kebaba (20na9cm).


Frytki smażymy na głębokim oleju do złotego koloru.
Frytki muszą być chrupiące na zewnątrz.
Układamy na mięsie.


Ser ścieramy na tarce i posypujemy nim nasze frytki z mięsem.
Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 180 stopni z termoobiegiem i pieczemy 5 minut do momentu rozpuszczenia się sera.


Tak przygotowanego kebaba wyjmujemy z piekarnika i polewamy wszystko sosem.


Na wierzchu układamy sałatę pomidory i ogórek.
Można znowu dodać sosu jeśli mamy ochotę.
SMACZNEGO

Z podanej ilości wyszły mi 2 foremki.
Sosu kto ile lubi.
Zamiast mixu sałat którego u mnie nigdy nie brakuje można dodać kapustę pekińską czerwoną czy co tam chcemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...