sobota, 21 marca 2020

Ogony wieprzowe w piwie

Danie które mam dzisiaj dla was ma swoich miłośników jak i przeciwników.
Ja sama jeszcze do niedawna byłam na nie ale po wypróbowaniu tego przepisu jestem na TAK!!!!😀
Ogony wieprzowe w ciemnym piwie.

Składniki:
1,5kg ogonów wieprzowych
2 marchewki
1 pietruszka
2-3 małe cebule
0.5 l ciemnego piwa
1/2 pora
Papryczki chilli według uznania (2 małe szt)
Liść laurowy
Ziele angielskie (3-4 szt)
Sól pieprz gorczyca po łyżce
2 łyżki koncentratu pomidorowego
Rozmaryn tymianek według uznania
3 ząbki czosnku





Przygotowanie:
Umyte i oczyszczone ogony kroimy na mniejsze kawałki i na rozgrzanym oleju partiami obsmażamy z każdej strony.
Odkładamy na bok.
Warzywa obieramy myjemy i kroimy marchew pietruszkę i por w pół plastry a cebulę w większe kawałki.
Na tej samej patelni smażymy nasze warzywa około 5 minut dodajemy resztę składników mieszamy.
Na górę układamy mięso i znowu mieszamy a następnie zalewamy wszystko piwem .



Tak przygotowane danie wkładamy do nagrzanego piekarnika na 180stopni i pieczemy ok. półtorej godziny.
Garnka nie przykrywamy.
Gotowe ogony wykładamy na talerz razem z sosem podajemy w towarzystwie pysznej chrupiącej bułki.



Gorczyca została wcześniej rozdrobniona w moździerzu.
Ja piekłam wszystko w woku a później wstawiłam go do piekarnika.
Por można zamienić na seler naciowy.
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...