niedziela, 15 marca 2020

Pierogi z płuckami



Pierogi z płuckami.

Składniki na ciasto:
3 szklarski mąki (1 szklanka=250 ml)
1/4 kostki masła
1 łyżeczka soli
1 szklanka ciepłej wody

Składniki na farsz:
0,5 kg płucek
2-3 cebule
Sól
Pieprz
Majeranek
1 mały ząbek czosnku




Przygotowanie:
Płuca opłukać i wyciąć chrząstki. Włożyć je do garnka dodać sól i zalać zimną wodą wstawiłam do gotowania. Gdy płuca będą miękkie wyjmujemy je z garnka studzimy a następnie mielimy wszystko w maszynce do mięsa lub blenderze. Cebulę kroimy w kostkę smażymy na tłuszczu (u mnie olej) i dodajemy do zmielonych płucek.
Całość doprawiamy do smaku solą pieprzem majerankiem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Wszystko dokładnie wymieszać i farsz gotowy.
Teraz czas na ciasto: na stolnicę wsypałam 3 szklanki mąki łyżeczkę soli dodajemy 1/4 kostki margaryny podlewamy ciepłą wodą i zagniatamy elastyczne ciasto. Ciasto na pierogi rozwałkowałam. Za pomocą szklanki lub.maszynki do pierogów wykroić krążki. Na każdy krążek nakładamy farsz i lepiłam pierogi. W garnku zagotować wodę posolić. Na gotującą wodę wrzucałam pierogi i gotowałam ok. 2-3 min. od momentu wypłynięcia na wierzch.




SMACZNEGO

2 komentarze:

  1. trudno teraz kupić płucaka .... rozmarzyłam się, pamietam ich smak z młodości, Mama potrafiła przygotować pyszności z prostych i tanich produktów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas na Śląsku idzie je dostać w większości sklepach miesnych a nawet w supermarkecie.
    Ja za płuckami nie przepadam ale w tekiej odsłonie to jak najbardziej😄

    OdpowiedzUsuń

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...