piątek, 5 czerwca 2020

Czekoladowe doniczki

Czekoladowe doniczki.

Składniki na 10 szt :

5 czekolad dobrej jakości
(U mnie 2 gorzkie 3 mleczne)
2 opakowanie śmietany kremówka po 330ml każda
2 opakowania serka mascarpone po 250g każdy
Około 12 ciasteczek oreo bez kremu
Ulubione owoce u mnie maliny i truskawki
Mięta
10 papierowych kubeczków
Cukier puder według uznania (2 łyżki)


Przygotowanie:
Czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki i rozpuszczamy w kąpieli wodnej.
Do każdego kubeczka wlewamy po około 2-3 łyżeczki czekolady i rozprowadzamy równomiernie po spodzie i ściankach.


Tak przygotowane kubeczki wędrują do lodówki na około 2 godziny.
Po tym czasie kładziemy kolejną warstwę czekolady ale już tylko po ściankach kubka(ścianki muszą być dość grube nie rozpadnie się to wszystko przy wyciąganiu).
Wkładamy wszystko do lodówki na kolejne 2 godziny (u mnie na całą noc).
Po tym czasie wyjmuje bardzo ostrożnie czekoladę z kubeczków.
Kubki rozrywamy na około i wyjmujemy czekoladę .
Czekoladowe kubeczki wkładamy do lodówki.
Ciasteczka wkładamy do blendera i zmielić wszystko na piasek.



Truskawki kroimy na mniejsze kawałki.
Schłodzone śmietany ubijamy na sztywno razem z mascarpone i cukrem pudrem.
Czekoladowe kubeczki napełniamy masą do  połowy na środku układamy owoce i znów masa.





Wierzch udekorować ziemią z ciasteczek mięta i owocami.
SMACZNEGO


Rada:
Swoje kubeczki każdy jeden skróciłam o 1.5cm i delikatnie rozcięłam z góry wtedy lepiej odchodzą od czekolady.


Jeśli robimy nasz deser dzień wcześniej to lepiej dekorować następnego dnia.
Nasza ziemia będzie bardziej chrupiącą a nie miękka.
Ja niestety popełniłam ten błąd ale teraz już będę mądrzejsza 😉

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...