piątek, 7 stycznia 2022

Zawijane bułeczki z serem i kabanosem.


 Zawijane bułeczki z serem i kabanosem 🥰.


Składniki:

7g suchych drożdży

4 szklanek mąki

1 łyżeczka soli

1 łyżka cukru

3 łyżki oleju

Około 1 i 1/4 szklanki letniej wody


Nadzienie :


100g kabanosów (z jałowcem 🥰🥰)

200g sera (mozzarella tarta)

4 łyżki śmietany gęstej (18%)

Sól pieprz do smaku


Dodatkowo:

Duża łyżka masła

Koperek według uznania 


Przygotowanie :


Wszystkie składniki na ciasto mieszamy razem w misce.

Ciasto zagniatamy kilka minut aż będzie gładkie i elastyczne.

Następnie odstawiamy do wyrośnięcia. 


W między czasie kabanosy kroimy w pół plastry, mieszamy z serem, sosem i śmietaną.

Masło rozpuścić i wymieszać z posiekanym koperkiem, odłożyć na bok. 


Podrośnięte ciasto krótko wyrabiamy.

Dzielimy na 2 równe części.

Każdą z części rozwałkowujemy na kwadrat o grubości około 1cm.

Na połowie ciasta układamy farsz i przykrywamy go drugą częścią ciasta.

Następnie kroimy paski o grubości około 2-3 cm.

Takie kawałki ciasta zwijamy jak spiralę a następnie zwijamy w ślimaka.

Koniec ciasta wkładamy na spód naszych bułek. 


Tak przygotowane bułeczki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej olejem (u mnie sposób nr. 2)i pozostawiamy na 10-15 minut do ponownego wyrośnięcia.

Bułeczki układamy w odstępach od siebie i smarujemy przygotowanym wcześniej masłem.

Bułeczki pieczemy około 20-25minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (20 minut grzałki góra-dół 5 minut termoobieg).

Podajemy na ciepło lub zimno.

Mnie lepiej smakują na zimno podane w towarzystwie sosu czosnkowego 🥰.

Smacznego.


Oczywiście kontrolujemy czas pieczenia ponieważ piekarnik piekarnikowi nie jest równy.

W nawiasach podałam jakie składniki były u mnie.

Zapomniałam dodać że do ciasta dodałam jeszcze łyżkę tymianku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...