niedziela, 5 listopada 2017

Bułki jogurtowe

Bułki jogurtowe z masłem ziołowym lub czosnkowym świetnie sprawdzą się na śniadanie lub kolację. Polecam są naprawdę pyszne.



200 g miksu mąki bezglutenowej ja użyłam zwykłej pszennej(ale jeśli ktoś ma ochotę to robi z bezglutenowej)
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
1 łyżka oleju rzepakowego
250 g jogurtu naturalnego
dodatkowa oliwa lub mleko do posmarowania( ja użyłam jajka)

To taki podstawowy przepis na te bułeczki który znalazłam w Internecie. Jednak czegoś mi tam brakowało żeby nie były tylko dobre a idealne. I masło ziołowe to był to :-).

Masło
Szczypiorek
Koperek
Majeranek
Sól pieprzp

Mąkę przesiać do miski i wymieszać razem z sodą i solą.  Następnie dodajemy olej jogurt i ponownie dokładnie mieszamy. Dłońmi formujemy​ kuleczki z ciasta i układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Miękkie masło przekładamy do miski dodajemy szczypiorek koperek majeranek może być też i pietruszka ja akurat nie miałam doprawiamy sól pieprz i mieszamy. Zioła mogą być świeże ale też i suszone. Przed pieczeniem posmaruj bułeczki oliwą mlekiem lub tak jak ja jajkiem. Teraz robimy małe nacięcia na środku i wypełniamy je masełkiem. Pieczemy około 30-35 minut w temperaturze 180˚C aż do zarumienienia. Ja piekłam bez termoobiegu.SMACZNEGO

Dziś wersja z masłem czosnkowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...