sobota, 3 października 2020

Sezamki


 Dzień dobry 😘😘😘😘😘

Za oknem zrobiło się zimniej i Kaśka więcej czasu spędza w kuchni 🤣🤣😉

Na weekend zamiast ciasta bo jak wiecie nie przepadam za pieczeniem zrobiłam sezamki.

Ten smak pamiętam jeszcze z dzieciństwa kiedy robiła je mama.

Ja robiłam je bardzo bardzo dawno temu 😔

Życzę wam miłego ciepłego i spokojnego dnia 😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘


Składniki :


200 g cukru

200 g sezamu


Przygotowanie :

Na suchą patelnię wysypujemy sezam.

Stawiamy na małym ogniu i prażymy około 15 minut co chwila mieszając. Gdy sezam się zrumieni  wyłączamy palnik i odstaw na bok.

W międzyczasie przygotuj sobie dwa kawałki pergaminu i połóż jeden na desce do krojenia. Drugim będziemy przykrywać masę sezonową.

Do wysokiego rondelka wsypujemy cukier. Włączam my mały palnik i czekam aż cukier zacznie się rozpuszczać ale nie palić(ja często mieszałam). Jeśli powstaną grudki bo za wcześnie zamieszamy cukier nic nie szkodzi końcem łyżki rozbijamy grudki i mieszamy. W ciągu kilku minut cukier całkowicie się skarmelizuje.

Wyłączamy palnik wsypujemy sezam i bardzo energicznie i szybko mieszamy nie dłużej niż kilka sekund. Całość wykładamy na przygotowany wcześniej pergamin. Przykrywamy drugim papierem i wałkujemy masę na grubość jaką chcemy i lubimy u mnie dość cienkie te sezamki :-) 

Wałkowanie tej masy wcale nie jest takie łatwe.


Zdejmujemy papier z góry i niemal od razu kroimy placek na mniejsze kawałki. Sezamki bardzo szybko robią się twarde.SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...