niedziela, 30 kwietnia 2017

Pulao

Zainteresowała mnie ostatnio kuchnia Indyjska.
Szukając pyszności natknęłam się na Pulao . Bardzo zainteresowało mnie połączenia ziemniaków i ryżu. Zrobiłam i po prostu obłędnie smakowało.

1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
1 łyżeczka garam masala
2 czerwone cebule
3 średnie ziemniaki
Liść laurowy
1 kubek ryżu basmati
1i1/2 kubka wody
1 łyżka oleju kokosowego
Sól do smaku

Na patelni roztopić olej kokosowy i dodać kmin. Gdy zapach będzie unosi się w powietrzu dodajemy cebulę solimy. Cebula tylko ma się zeszklić i następnie dodajemy ziemniaki oraz garam masala smażymy około 5 minut pod przykryciem. Teraz czas na ryż z wodą oraz liść laurowy. Mieszamy i zostawiłam to na 10 minut pod przykryciem na małym ogniu. Po tym czasie odkrywamy pokrywkę delikatnie mieszamy aby ziemniaki się nie rozpadły. Jeśli jest potrzeba doprawiamy zamykamy pokrywkę i zostawiamy na kolejne 10 minut. Po tym czasie potrawa powinna być gotowa. Wykładamy na talerz. SMACZNEGO

Zdziwiło mnie takie połączenia ale ono Po prostu jest genialne.
Bardzo nam smakowała ta potrawa. Polecam
U mnie ryż parboiled.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...