niedziela, 31 grudnia 2017

Ciasteczka serowe

Ciasteczka serowe to u mnie hit każdej imprezy.
Przepis kilka lat temu dostałam od mojej bardzo dobrej koleżanki Ludmiły z Ukrainy.
Polecam są pyszne i w sam raz na raz.



Składniki:
20dag żółtego sera (gouda morski itd )
25 dag mąki pszennej
15 dag masła 
1 żółtko
1/2 szklanki śmietany 12(ja tym razem dałam jogurt grecki) 
1 łyżeczka mielonej słodkiej papryki
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
roztrzepane jajko lub mleko
Kminek 
Migdały 
Pieprz czosnkowy i majeranek


Przygotowanie:
Ser żółty zetrzeć na tarce o małych oczkach. Mąkę z proszkiem do pieczenia, solą i papryką słodką przesiać na stolnice. Dodać zimne masło i za pomocą noża wysiekać
 ( ja zagniatam ręka) .
Gdy powstanie kruszonka, uformować kopczyk  wlać żółtko śmietanę wymieszać. Na koniec dodać żółty ser i zagnieść ciasto. Włożyć do lodówki na około 30 minut.
 Po tym czasie ciasto rozwałkować na placek o grubości około 0,5 cm i powycinać dowolne kształty.


 Ciasteczka przełożyć na blachę wyłożoną papierem i posmarować roztrzepanym jajkiem posypać ulubionymi dodatkami
Piec 15 - 20 minut w temperaturze 180 - 200 stopni SMACZNEGO





Z podanej ilości wychodzą 3 blachy.
Kminek i inne dodatki podane do posypania na górę można zamienić swoimi ulubionymi przyprawami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...