piątek, 25 maja 2018

Gyros drobiowy



Kochani dziś mam dla was przepis na najlepszy gyros jaki kiedykolwiek jadłam.
Jest bardzo prosty do przygotowania a przyprawy dodane do niego po prostu bajka.
Polecam i zapraszam po więcej fajnych przepisów na moją stronę.
A pełna wersja zdjęć do tego dania w komentarzu.😘

Składniki:
400g jogurtu greckiego
1/2 cytryny
1/2 szklanki oleju
13g soli
3 ząbki czosnku
1 łyżka kminu
1 łyżeczka kardamonu
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka kolendry
1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
1 łyżka suszonej cebuli
1 kg uda kurczaka bez skóry i kości

Przygotowanie:
Mięso wkładamy do worka i delikatnie rozbijamy tłuczkiem.
Następnie do miski dodajemy jogurt i pozostałe składniki.
Wszystko dokładnie mieszamy wkładamy do środka naszego kurczaka jeszcze raz mieszamy i odkładamy na noc do lodówki.
Dużą cebulę obieramy i przecinamy na pół.
Wbijamy w nią patyczki do szaszłyków.
Teraz na patyczki wbijamy mięso jeden kawałek po drugim na przemian i tak do wyczerpania mięsa.
Górę zabezpieczamy drugą połówką cebuli.
Tak przygotowane mięso układamy na blaszce i pieczemy w 180-200 stopniach około 1.5 godziny. Po tym czasie gyros drobiowy kroimy bardzo ostrym nożem na kawałki.
Podajemy z frytkami surówką z kapusty pekińskiej i oczywiście sosem czosnkowym lub tak jak w moim przypadku tzaziki.
Polecam

Ja przyprawy takie jak kmin czy kolendrę miałam w całości wiec rozdrabniamy to wszystko w moździerzu.
Patyczki można wbić np.1 lub 3 u mnie 3 bałam się że mi się to wszystko na jednym przewróci 😜.
W oryginalnym przepisie była łyżka papryki słodkiej ale ja nie miałam i zastąpiłam ją suszoną cebulą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...