piątek, 21 września 2018

Wołowina Rendang

Wołowina Rendang

Składniki:
650g wołowiny na gulasz
2 szalotki
1 dość duża papryczka chili
3 ząbki czosnku
2 goździki
0.5 łyżeczki gałki muszkatołowej
3 cm imbiru
2 cm galangalu ( nie miałam i nie dodałam)
6 liści limonki kaffir (u mnie skórka i sok z połówki limonki)
2 szt trawy cytrynowej
1szt kory cynamonu
400ml mleczka kokosowego

Przygotowanie:
Mięso kroimy w kostkę mniej więcej 3x3 cm.
Do miski dodajemy galangal, starty imbir, czosnek, chili, gałkę muszkatołową i szalotkę.
Wszystko razem zmiksować blenderem wlewając do środka około 0.5 szklanki wody, tworząc coś na wzór pasty.
Na patelni lub w garnku  upraż korę cynamonu i goździki. Gdy zaczną wydawać ładny zapach, dodaj pastę i smażymy aż składniki będą wydzielać silny aromat i zaczną się karmelizować. Teraz czas na dodanie mięsa mleka kokosowego, liście limonki lub soku i skórki, trawy cytrynowej przekrojonej na pół. Składniki zagotować i dusić pod przykryciem ok. 2 godz. od czasu do czasu mieszamy. Gdy na powierzchnię, zacznie wydobywać się tłuszcz to oznacza że sos jest gęsty i gotowy.
SMACZNEGO

Podajemy w towarzystwie ryżu.
Potrawa jest dość ostra.
Ja zamiast imbiru i czosnku dodałam gotowej pasty link poniżej.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2125376214448696&id=1584074175245572

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...