niedziela, 23 września 2018

Zupa marchewkowa z mlekiem kokosowym

Miałam ochotę dziś na jakąś pyszną i rozgrzewającą zupę.
Chodziła mi po głowie zupa marchewkowa.
Szybki przegląd co tam mamy i powstało coś takiego.
Zapraszam i polecam.
Dość pikantna zupa marchewkowa z mlekiem kokosowym kiełkami rzodkiewki kurczakiem i sezamem.

Składniki:
2 duże marchewki
600ml wywaru warzywnego
Mleko kokosowe ( ta gęsta część)
1/2 papryczki Habanero
Łyżka masła

Dodatki:
Kiełki rzodkiewki
100g piersi z kurczaka
Ząbek czosnku
Sezam u mnie mieszany

Przygotowanie.
Marchewkę kroimy w plastry.
W garnku rozpuścić masło dodać marchewkę i chwilę smażymy.
Następnie wszystko zalewamy wywarem i dodajemy papryczkę ale bez nasion.
Gotujemy do momentu aż marchew będzie miękka.
Za pomocą blender miksujemy wszystko.
Dodajemy mleko kokosowe i jeszcze chwilę gotujemy.
Kurczaka kroimy w drobną kostkę a czosnek w plasterki dodajemy odrobinę soli i wszystko razem mieszamy.
Na patelnię dodajemy odrobinę masła i smażymy kurczaka. Gdy nabierze złoto brązowego koloru zdejmujemy z ognia i przekładamy na talerz.
Do głębokiego talerza nalewamy zupy dodajemy kiełki kurczaka i posypujemy sezamem.
SMACZNEGO

Ja do swojej zupy dodałam 1 papryczkę
Habanero i wyszło naprawdę ostro.
Dlatego też zmniejszyłam ilość w przepisie.
Jeśli nie przepadamy za pikantną kuchnia zawsze lepiej dodać mniej a późniejsze ewentualnie dodać więcej.
Mleko kokosowe można zamienić na śmietanę 30%. A papryczkę chilli też można zamienić na inna. Mi ostatnio udało się kupić właśnie te są naprawdę pyszne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...