wtorek, 19 września 2017

Rosyjska zupa Szczi

Przyszła mi ochota na jakąś pyszną zupkę.
W poszukiwaniu inspiracji natknęłam się na zupę o nazwie SZCZI jest to danie z kuchni rosyjskiej. Zupa najczęściej podawana jest z kaszą gryczaną lub pierożkami z dodatkiem warzyw lub grzybów .
Głównym jej składnikiem jest kapusta kiszona lub słodka.
Ze względu że raczej lubię w zupie dodatek jakiegoś mięsa lub kiełbasy przygotowałam moją wersję właśnie z kiełbasą.
Zupka jest przepyszna to taki kapuśniak z dodatkiem śmietany i przecieru pomidorowego.
Polecam.


Składniki:
300-350g kapusty kiszonej
ok. 1-1,5 l rosołu
1 marchewka
1 pietruszka
2 cebule
4 łyżki masła
90g koncentratu pomidorowego
Sól pieprz
1 liść laurowy
2 ziela angielskie
Śmietana kwaśna 18%
Natka pietruszki


Przygotowanie:
Kapustę opłukać odcisnąć i pokroić .
W garnku rozpuścić 3 łyżki masła dajemy kapustę i chwilę razem smażymy .
Następnie podlewamy szklanką rosołu i przykrywamy. Dusimy około 5 minut.
Po tym czasie zmniejszamy płomień dolewamy litr bulionu dodajemy liść laurowy ziele kilka ziaren zgniecionego pieprzu  i gotujemy ok 35 minut od czasu do czasu mieszając.
Pozostałe warzywa kroimy w kostkę i smażymy na łyżce masła.
Teraz dodajemy do nich przecier i smażymy razem chwilę.
Podlewamy odrobiną zupy i całość dodajemy  do garnka z kapustą.
Jeśli jest taka potrzeba uzupełniamy rosołem jeśli zupa jest za gęsta.
Gotujemy kolejne 15-20 minut( lubie gdy warzywa są takie twardsze). Na koniec doprawiamy ewentualnie pieprzem i solą.
Zupę przelewamy na talerz  dajemy kleks śmietany i posypujemy posiekaną pietruszką.
Ja podałam w towarzystwie chleba.
SMACZNEGO



W oryginalnej wersji była jeszcze łyżka musztardy rosyjskiej.
Ja jej nie dodałam ponieważ zupa i tak jest dość kwaśna. Danie inspirowane podróżą 3 Kuchnia krajów słowiańskich 2017

8 komentarzy:

  1. uwielbiam takie gęste zupy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię takie zupki😁 Polecam jest bardzo dobra 😍
      Następnym razem dodam jeszcze ziemniaki

      Usuń
  2. zimą mika takiej zupy potrafi zdziałać cuda z wyziębionym organizmem :D

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda zimą taka zupka jest super😁

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna zupa na nadchodzące jesienne chłody.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję jest bardzo smaczna. Polecam

    OdpowiedzUsuń

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...