czwartek, 3 sierpnia 2017

Chłodnik szczawiowo-ogórkowy

Wczoraj w ręce wpadł mi bardzo fajny pomysł na szczaw.
Oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie dodała coś od siebie :-).
Polecam wyszło naprawdę całkiem całkiem.
Chłodnik szczawiowo-ogórkowy.

Składniki:
Pęczek szczawiu
600ml bulionu warzywnego
1/2 dużego ogórka zielonego
400g jogurtu naturalnego
Pół pęczka koperku
Pieprz


Przygotowanie:
Szczaw myjemy i kroimy same liście bez ogonków.
Bulion warzywny zagotować dodać szczaw i gotujemy przez 5 minut.
Następnie ściągamy z ognia studzimy.
Ogórek ścieramy na tarce o grubych oczkach.
Gdy zupa jest już zimna dodajemy jogurt ogórek koperek i pieprz wszystko dokładnie mieszamy.
Zupę wkładamy do lodówki na kilka godzin najlepiej na noc aby ją schłodzić.
SMACZNEGO



Ja swój chłodnik przygotowałam wczoraj i dziś jest jeszcze lepszy.
Wyraźnie czuć smak kwaśnego szczawiu ogórkowy i koperku.
No dla nas bomba.
Tak przygotowaną zupę można podać z ugotowanym na twardo jajkiem.
Oczywiście ilości podane wyżej są sugerowane.
Koperku i ogórka ile kto chce i lubi .
Ja jogurt naturalny zastąpiłam greckim.
Pół dużego ogórka to około 12-15cm.


Po orginalny przepis chłodnika z szczawiu zapraszam na moniapieczeigotuje :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...