wtorek, 4 lipca 2017

Barszcz ukraiński

Barszcz ukraiński z przepisu mojej bardzo dobrej koleżanki Ludmiły.
Jest przepyszny a następnego dnia jeszcze lepszy. Oczywiście kasia musiała jak zawsze dodać coś od siebie :-) Miłego dnia kochani

Składniki:
6 buraków średniej wielkości
(Mogą to też być buraki z słoika często tak robię idąc na łatwiznę)
2 średnie marchewki
Pietruszka
1/2 selera
2 średnie ziemniaki
Garść pokrojonej kapusty białej 
Koperek
Vegeta pieprz
2 łyżki octu ( Jeśli używamy buraki z słoika octu już nie dodajemy)
6 szklanek wody
Opcjonalnie 200g mięsa mielonego 
Śmietana 30% według uznania

Przygotowanie:
Buraki zetrzeć na dużych oczkach.
Marchew pietruszka oraz seler pokroić w kostkę. Do garnka wkładamy warzywa zalewamy wodą i doprawiamy Vegeta pieprz.
U mnie dziś bez ale na tym etapie z mięsa mielonego formujemy małe kulki i wszystko razem gotujemy. 
Gotujemy do momentu aż warzywa będą pół miękkie (ja użyłam szybkowar więc mi to zajęło 5 minut). Teraz dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki oraz kapustę i dalej gotujemy.. 
Gdy warzywa są już miękkie dodaję ocet koperek mieszam chwilę gotujemy i dodaję śmietany. Ściągamy z pieca podajemy z jajkiem.
SMACZNEGO

Warzywa muszą być całkowicie przykryte wodą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...