czwartek, 13 lipca 2017

Turban sułtana

Kasia dziś była na zakupach i dojrzała ciasto filo a że dawno nie było no to są :-).
Ciacho o nazwie Turban sułtana.
Jak dla mnie bardzo słodkie ale mniej cukru więcej cytryny i jest dobrze.
Do popołudniowej kawy pycha.
Polecam

Składniki: 

Ciasto filo ( u mnie 5 arkuszy wykorzystałam tylko połowę reszta do zapiekanki)
100 g masła
100 g orzechów pekan
( mogą być włoskie a nawet powinny)
2 łyżki cukru
1/2 łyżeczki cynamonu


Na syrop:
100g cukru
Kawałek kory cynamonu
(ewentualnie na czubku cynamon w proszku)
2 łyżki soku z cytryny 
1 goździk
Pół szklanki wody

Przygotowanie:
Ciasto filo wyjmujemy z opakowania a masło roztopić .
Cukier z wodą i korą cynamonu umieścić w garnku i zagotować.
Dodajemy sok goździki zmniejszamy ogień i gotujemy około 15 minut.
Orzechy posiekać i włożyć do miski dodać cukier cynamon i wymieszać.
Na blacie układamy pojedynczo płaty ciasta filo i smarujemy masłem.


Wzdłuż dłuższego boku posypać płat przygotowaną mieszanką z orzechów i cynamonu (około 2 łyżki na płat).


Następnie zwijamy w rulon i skręcamy
(tak jak wykrecamy ręcznik lub mokre ścierki. Porównanie nie bardzo ale chyba wszyscy wiedzą o co chodzi).
Formujemy coś na wzór ślimaka.


Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i układamy na niej wcześniej przygotowane ciacho.
Ciastka można ułożyć ciasno obok siebie ponieważ nie rosną.
Wierzch smarujemy resztą masła i wkładamy do nagrzanego piekarnika na 180 st.


Pieczemy do momentu uzyskania złoto brązowego koloru około 20-25minut.
Wyjmujemy z piekarnika i jeszcze ciepłe polewamy wcześniej przygotowanym sosem.
Zostawiamy do wystudzenia.
SMACZNEGO


Jak już wcześniej pisałam u mnie tylko pół ciasta wykorzystałam więc składniki zmniejszyłam o tą ilość jeśli będziemy robić z całego ciasta składniki razy 2. 
Czyli masła 200g orzechów 200 itd tylko cukru więcej.
W oryginalnym przepisie na 11 arkuszy ciasta jest 300g cukru w sosie i łyżka soku z cytryny .



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...