niedziela, 2 lipca 2017

Ziemniaczane spirale

Ziemniaczane spirale to fajny pomysł jako ciekawy dodatek do obiadu lub jako mała przekąska.
Takie chipsy na patyku możemy przygotować samemu w domu i to bez większej filozofii  :-)
Ja mam do tego specjalny nożyk do kupienia w sklepie lub na targu.
Można też te małe cudeńka przygotować za pomocą zwykłego noża.
Zapraszam

Składniki:
Ziemniaki
Ulubione przyprawy


Przygotowanie:
Ziemniaki dokładnie myjemy nie jest konieczne obieranie ze skórki.
Następnie nadziewamy na patyczek do szaszłyków .
Tak przygotowanego ziemniaka bierzemy w dłoń i za pomocą noża lekko pod kątem nacinamy plasterki.



Kiedy już mamy w ten sposób pokrojonego ziemniaka do końca rozciagamy go na patyczku tworząc spiralę.
I teraz są dwa sposoby przygotowania go dalej.


Sposób nr.1 to w piekarniku:

Na blachę do pieczenia wyłożoną papierem układamy nasze spirale.
Posypujemy przyprawami u mnie przyprawa do ziemniaków sól i pieprz.


Za pomocą pędzelka smarujemy nasze ziemniaki olejem lub po prostu jeśli pędzelka nie posiadamy skrapiamy oliwą.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200st. około 30 minut.
Oczywiście ziemniaki podczas pieczenia sprawdzamy co jakiś czas.

Sposób nr. 2 na głębokim oleju:

Przygotowane ziemniaki wrzucamy na głęboki rozgrzany olej i smażymy kilka minut aż nabiorą złocistego koloru.
Wyciągamy i odkładamy na ręcznik papierowy.
Posypujemy przyprawami i gotowe.
Ja takie ziemniaki podałam w towarzystwie sałaty z śmietaną i kurczakiem.
SMACZNEGO


Gdy robiłam nacięcia musimy czuć patyczek wtedy będziemy mieć pewność ze ziemniaki są pokrojone do końca i ładnie nam się rozciągną.
Sposób nr.2 wolę bardziej :-)

2 komentarze:

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...