czwartek, 1 czerwca 2017

Żołądki z dodatkiem pieczarek i papryki


Gulasz z żołądków przygotowuję bardzo często do placków ziemniaczanych. 
Dziś jednak zrobiłam go trochę inaczej i podałam z makaronem. 

Składniki:
500g żołądków drobiowych
Cebula u mnie dość duża 
2 ząbki czosnku
Przyprawa do gulaszu według uznania
( 2 łyżki u mnie)
Masło
2-3 duże pieczarki
Pół papryki czerwonej
1-1.5 szklanki wody
Sól pieprz


Przygotowanie:
Żołądki umyć  pokroić . Cebulę pokroić w kostkę a czosnek w plastry.
 W rondlu lub szybkowarze rozgrzać tłuszcz dodać cebulę oraz czosnek i chwilę smażyć.


Następnie dodajemy przyprawę do gulaszu mieszamy chwilę dusimy i dodajemy mięso. Gdy wszystko nam nabierze ładnego koloru wlewamy wodę i dusimy około 2godziny od czasu do czasu podlewać wodą.
Ja to danie robiłam w szybkowarze wiec po dodaniu wody zamknąć garnek i czekamy aż cypelek podniesie się do góry. 
Gotujemy około 20-30minut.
Po tym czasie spuścić ciśnienie w garnku lub dla pewności poczekać aż samo opadnie.
Teraz dodajemy pokrojoną w dość drobną kostkę paprykę dusimy około 5 minut.
Paprykę można też dodać na początku lecz ja jednak wolę gdy nie jest taka miękka.
W misce mieszamy mąkę z wodą i zageszczamy sos.
Wszystko zagotować jeżeli jest potrzeba doprawić.


SMACZNEGO.

Ilość wody zależy od tego czy chcemy mieć mnie czy więcej sosu.
Ja przeważnie dodaję 1szklankę wody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...