niedziela, 21 maja 2017

Ciasto cytrynowe

Witam serdecznie w poniedziałkowy poranek 
Jak wiecie rzadko coś piekę ale jak już zrobię to prawie sama zjem :-) 
Tak też było i w tym przypadku
Zapraszam kochani na pyszne ciasto cytrynowe 
Miłego dnia :-) 

Składniki:
1.5 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli
1/4 szklanki śmietany 18 % ( kwaśnej )
2 łyżki startej skórki z cytryny
1/4 szklanki soku z cytryny
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 szklanka miękkiego masła
1i1/4 szklanki cukru
4 jajka


Przygotowanie:
Mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia sodą oraz solą.


W oddzielnej miseczce łączymy  śmietanę sok z cytryny oraz skórkę i ekstrakt z wanilii.


W następnej misce dodajemy masło i ubijamy razem z cukrem na jasną puszystą masę.
 Następnie dodajemy po jednym jajku cały czas miksując.
 Następnie wsypujemy po trochu suche składniki na przemian z mieszanką śmietany.
Wszystko ładnie łączymy do uzyskania jednolitej konsystencji.


Formę do ciasta( u mnie 41x15 cm) wykładamy papierem do pieczenia.
 Tak przygotowaną formę napełniamy ciastem (górę posypałam resztą orzechów które mi zostały ale możemy to pominąć)i pieczemy ok. 40-50 min. w temp. 160 st. do suchego patyczka.
 SMACZNEGO


Kochani u mnie jak zawsze mniejsze cukru około 3/4 szklanki.
Zamiast masła użyłam niepełne pół szklanki oleju. Cukier olej i jajka zmiksowałam razem.
Wierzch można polać lukrem jeśli ktoś lubi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...