poniedziałek, 15 maja 2017

Zupa marchewkowa z serem feta

Mój mąż robi pyszną zupę marchewką. 
Tym razem ja zrobiłam ją trochę inaczej . Zupa marchewkowa z serem feta :-) 

Składniki:
0,5 kg marchewki
0,75 l bulionu 
2 cebule
2 ząbki czosnku
4 łyżki oliwy
szczypta bazyli 
sól pieprz 
sok z cytryny do smaku
150 g sera feta

 Przygotowanie:
Marchewkę obrać umyć i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
 Na rozgrzany tłuszcz dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę i dusimy10 minut.
 Czosnek miażdżymy nożem i obieramy. Przeciskamy przez praskę i dodajemy do reszty chwilę smażymy. 
Teraz do  garnka wkładamy startą na tarce marchewkę przyprawiamy szczyptą bazylii i chwilę smażymy. Podlewamy marchewkę niedużą ilością wywaru i przez moment dusimy.
 Podlewamy wszystko resztą wywaru zagotować.
Połowę sera feta laduje do garnka i miksujemy zupę na krem. Doprawiamy sokiem z cytryny pieprzem i w razie konieczności solą  (ja nie dodaję ponieważ ser feta jest słony i to mi  wystarczy).Zupę możemy podać z resztą sera oraz prażonym słonecznikiem lub grzankami czy groszkiem ptysiowym. 

SMACZNEGO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...