środa, 3 maja 2017

ΠΑΤΣΑΒΟΥΡΟΠΙΤΑ Grecka zapiekanka


Witam kochani dziś chce wam zaprezentować danie kuchni greckiej czyli ΠΑΤΣΑΒΟΥΡΟΠΙΤΑ (Patsavouropita). Przepisów na to danie jest masa ile Greków tyle sposobów. Ja tez dziś zrobie je troche po swojemu.  Powiem tak podczas pieczenia zapach w domu jest cudowny. Smak troche mi przypomina zapiekankę chlebowa. Jest dobra na ciepło ale zdecydowanie mi lepiej smakuje ma zimno 😘


Składniki:

Opakowanie ciasta filo
300gr sera żółtego (najlepiej różne rodzaje )
1/2 opakowania sera feta pokrojonego w kostkę
Ok 150g masła
Boczek w plastrach pocięty na kawałki
Kilka plastrów papryki
Kilka bryłek szpinaku (lub świeży)
Garść migdałów w płatkach
2ząbki czosnku
Pieprz sól majeranek kilka liści bazyli

krem:
4 jajka
2 filiżanki mleka
200g greckiego jogurtu
łyżka sezamu
sól i dużo pieprzu

Przygotowanie:

Zaczynamy od pokrojenia ciasta filo. Ciasto wyjmujemy z opakowania ściągamy folię zwijamy w rulon i tniemy na kawałki ok 0.5cm.

Rozdzielamy je i zostawiamy do lekkiego wyschnięcia.

Na patelni dodaję łyżkę masla 2 zabki pokrojonego czosnku i szpinak dusimy chwilę studzimy. Do miski dodajemy składniki na krem i mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Nastepnie do masy dodajemy pokrojony boczek szpinak paprykę ser feta starty ser żółty (zostawiamy garść do posypania góry)  czosnek granulowany bazylię majeranek roztopione i schłodzone masło (ja miałam jeszcze kawałek upieczonego  kurczaka który zostal więc też go dodałam)  wszystko dokładnie mieszamy. Stopniowo dodaje do masy ciasto filo ciagle mieszajac. Formę smarujemy oliwą lub masłem wylewamy zawartość miski do formy . Wierzch wygładzić łyżką posypujemy resztą sera sezamem i migdałami. Piec w 180 st do zrumienienia około 40min.

                           SMACZNEGO.

Można tez tą zapiekankę zrobić na raty. Czyli na dno formy dajemy ciasto sypiemy ser układamy resztę dodatków na górę ciasto i zalewamy kremem. Tak jak pisałam wcześniej sposobów przygotowania i zawartość dodatków są różne. Można też posypać górę pestkami dyni ja natomiast wolę migdały.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...