sobota, 13 maja 2017

Pstrąg z piekarnika

Nie jestem miłośnikiem pstrąga nigdy mi nie smakowały.
Mój mąż znowu je uwielbia więc raz na jakiś czas goszczą na naszym stole.
 On zajada się wtedy rybkami a ja kotletem lub inna rybą. 
Tym razem było inaczej .
Już podczas samego przygotowania wiedziałam że chcę ją skosztować :-).
Ryba przygotowana w ten sposób bardzo mi zasmakowała. 
Gdyby poleżała w piekarniku 10 minut dłużej i skórka byłaby bardziej rumiana wtedy ideał :-). 

Składniki:
2 pstrągi
40g masła 
koperek i pietruszka według uznania
Sól pieprz czosnkowy
ząbek czosnku 
2łyżki oleju
Cytryna

Przygotowanie:


Na początek pstrągi myjemy i osuszamy. Następnie na patelni rozpuścić masło ostudzić. 
Do masła dodajemy kilka kropli cytryny olej oraz sól pieprz pietruszkę i koperek.
Wszystko mieszamy dokładnie.
Czosnek kroimy w plastry. 
Cytrynę na pół później w ćwiartki i na plasterki.
Gdy mamy wszystko przygotowane środek ryby smarujemy masłem ziołowym i dodajemy czosnek zamykamy.
Górę ryby nacinamy w 4 miejscach. 
Każde miejsce napełniamy masłem a do środka wkładamy ćwiartki cytryny. 
Tak przygotowanego pstrąga układamy na papierze do pieczenia.
 Polewamy masłem całą rybę.


Pieczemy w piekarniku w 180 st.
15-25 minut. 
Po wyciągnięciu z piekarnika układamy na talerzu i podajemy z ulubionymi dodatkami. Ja podałam go z frytkami oraz sałatą.

  SMACZNEGO.

Pieprz czosnkowy możemy zastąpić zwykłym czarnym świeżo mielony i pokroić np. papryczkę chilli.





Danie pachnące ziołami 4

2 komentarze:

  1. Uwielbiam taką klasykę :)
    Dziękuję za zgłoszenie przepisu do akcji "Danie pachnące ziołami".

    OdpowiedzUsuń

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...