środa, 17 maja 2017

Płuca na kwaśno z szybkowaru

Płuca na kwaśno z śmietaną z szybkowaru.
Szukałam przepisu na to cudo w Internecie. 
Przepisów mnóstwo ale nie z szybkowara za radą postanowiłam je zrobić tak.
Wyszły miękkie a to najważniejsze no i ponoć bardzo smaczne.

Składniki:
600g płuc
Mała cebula
Średnia marchewka
1duży ziemniak
Liść laurowy
3kulki ziela angielskiego
Sól pieprz lub vegeta
Ocet
Mąka
Masło
Śmietana 18%

Przygotowanie:
Marchew obrać umyć pokroić w pół plastry. 
Ziemniaka obrać umyć pokroić w dużą kostkę.
Płuca bardzo dokładnie oczyścić umyć i pokroić również w dość dużą kostkę.
Wsadzić do garnka dodać jarzyny liść ziele zalać wodą tak aby przykryć wszystko. 
Zamykamy szybkowar i od momentu syczenia gotowałam 20 minut na średnim ogniu. 
Po tym czasie wyłączyć palnik i pozwolić cisnieniu samemu opaść.
Na patelni rozgrzać masło usmażyć cebule i robimy zasmażkę według uznania jedni lubia bardziej gęste inni nie (u mnie pół na pół). 
Śmietanę wymieszać z solą i wywarem.
Do garnka dodajemy zawartość patelni śmietanę doprawiamy do smaku solą pieprzem oraz octem. Zagotować i SMACZNEGO. 

Nie podaję nigdy dokładnych propozycji przypraw ponieważ każdy doprawia po swojemu.
Na koniec posypałam wszystko koperkiem.
Do smaku można też dodać odrobinę cukru.




.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...