poniedziałek, 1 maja 2017

Golonka z szybkowaru

Szybkowar to mój ulubiony garnek. Dania w nim przygotowuje się naprawdę szybko.

Składniki:

Golonka wieprzowa 3szt. waga około 1 kg
Kapusta kiszona 0.5 kg
Kilka ziemniaków
Liść laurowy
4 kulki ziela angielskiego
Sól pieprz papryka
Tymianek
Masło lub olej
Szklanka wody

Przygotowanie:

Golonka umyć i osuszyć .
Do miseczki dodajemy sól pieprz paprykę i mieszamy. Tak przygotowaną mieszanką nacieramy golonka i odstawiamy na chwilę. Na patelni rozgrzać tłuszcz i z każdej strony obsmażyć nasze mięsko.
Do szybkowaru na spód dodajemy kapustę kiszoną liść laurowy ziele angielskie tymianek oraz wodę. Wszystko razem wymieszać i położyć na kapuście obrane ziemniaki( można tą czynność pominąć ).
Na górę układamy golonka . Zamykamy szybkowar i stawiamy na największej mocy palnika. Jeśli zawór wskoczy na górę zmniejszamy moc palnika na najmniejszy i gotujemy około 45 minut. Następnie szybkowar ściągamy z pieca i wyłączamy palnik. Za pomocą zaworu wypuszczamy ciśnienie otwieramy garnek i wyciągamy na talerz. SMACZNEGO


Ja dla pewność po ściągnięciu garnka z palnika zostawiłam go aby ciśnienie zeszło samo.Dopiero po 15minutach wyłożyłam na talerz kapustę ziemniaki oraz golonko.
Paprykę można użyć według upodobań słodka ostra lub tak jak u mnie wędzona.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Placki na serku twarogowym

 Dzień dobry kochani w ten niedzielny poranek😘. Jak tam samopoczucie? Na śniadanie Kaśka przygotowała pyszne placki z sera twarogowego😋😋...